زن طناز ولی با عفت
نوشته شده توسط : nahal

زن طناز ولی با عفتقبل از بیان اصل مطلبم اجازه بدهید به یک مثال توجهتان را جلب کنم . دوستان به این دوتعبیر دقت کنید فلانی آدم بذله گویی است ؛ فلانی درسفرآدم بذله گویی است به نظر شما کدام یک از این دونفر با شخصیت تر ویا امروزی تر است؟ و یا به عبارت دیگرکدام یک شخصیت تکامل یافته تری دارد ؟


حتما شما هم می گویید نفر دوم با شخصیت تر است چون نفر اول همیشه و همه جا مزه پرانی می کند چه در جمع دوستان و چه در جلسه رسمی و در این مواقع می بینید که تمام جمع با یک نگاه عاقل اندر سفیه این فرد را نگاه می کنند که اینجا جای اینکارها نیست . ولی افراد دسته دوم کاملا موقعیت شناس هستند و در مواقعی آنچنان رسمی هستند که انسان فکر می کند این فرد اصلا در زندگیش یک بار هم نخندیده است و گاها بر حسب موقعیت شروع به خنده و بذله گویی می کنند در این موقع آدم باور نمی کنه که این همان شخص چند دقیقه پیش است .

اسلام هم بهترین انسانها را کسانی می داند که به صورت تکامل یافته صفات خودشان را بروز دهند بعنوان مثال در حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله است که بهترین زنان شما زنی است که هم با عفت باشد و هم طناز؛ با عفت باشد نسبت به نامحرم و طناز نسبت به شوهرش .

این گونه زنها هر چند در مقابل شوهرانشان عشوه گر و طناز هستند ولی در مقابل نامحرمان بقدری سر سنگین هستند که بعضی ها فکر می کنند که آنها مغرور و یا متکبرند . در حالی که این حالت نشان دهنده موقعیت شناسی و شخصیت تکامل یافته این گونه زنهاهست . وهمین ویژگی باعث می شود سبک سرانه در کوچه و بازار نخندند و یا رفتار دیگری که مخصوص جمع خانواده است را در بیرون از خانه انجام ندهند .

نویسنده : حسین نقی زاده






:: بازدید از این مطلب : 959
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 7 مرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: